Általános szerződési feltételek
Kérjük, mielőtt megrendelését elküldené, az alábbi vásárlási feltételeket szíveskedjen
alaposan átolvasni:
Jelen ÁSZF a www.brandfashion.hu domain néven, üzemeltető által (ld. lentebb) nyújtott
Webáruház szolgáltatásra terjed ki, és az üzemeltetést végző Vállalkozás (a továbbiakban:
Eladó), valamint a Webáruház látogatója, és vásárlója jogait és kötelezettségeit szabályozza.
Vásárló jelen szerződésben: A Webáruházban meghirdetett termékek megvásárlását
megrendelés útján kezdeményező természetes személy, aki a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló45/2014. Kormányrendelet értelmében
fogyasztónak minősül.
Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: PinkFashion Lux Kft
Székhely: 4800 Vásárosnamény, Orbán Balázs körút 12. C épület. 3/11
Levelezési cím: 4800 Vásárosnamény, Szőlőskert út 27
Nyilvántartásba vevő hatóság: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: Cg.15-09-071272
Adószám: 13899927-2-15
Képviselő: Kiss Ágnes Tímea
Telefonszám: 06303533130
E-mail: pinkfashion.hu@gmail.com
Honlap: www.brandfashion.hu
Bankszámlaszám: 11744065-24472650
Tárhelyszolgáltató adatai
Cégnév: Menyhért Gábor EV
Székhely: 4900 Fehérgyarmat, Táncsis M. utca 4.
Ügyfélszolgálat: 06-30-955-2222
Ügyfélszolgálati e-mail cím: info@makeweb.hu
A Szolgáltató végzi a WEBSHOP karbantartását, továbbá a honlap és az ahhoz kapcsolódó
adatok tárolásához szükséges tárhely biztosítását.
Fogalmak
Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt ingó dolog, ideértve a
digitális elemeket tartalmazó árut
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális
szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális
szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó
importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének
vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális
szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel,
amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális
szolgáltatásokat általában együtt használják
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális
szolgáltatás azon képessége, hogy - átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon
működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális
tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével
létrejövő adásvételi szerződés
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a
vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető
módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok
változatlan formában történő megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a
felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére.
Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a
sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az
internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés
szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a
felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése
érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő
eszközt alkalmaznak
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró
személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Eladó: A Honlapon keresztül ajánlattételi felhívást tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:
fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő
teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként
vállal, valamint
2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi
jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek
körének meghatározásáról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól
1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018.
február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési
helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és
az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016.
április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében
történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK
rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
Az ÁSZF hatálya
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok
rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)
határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető
jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a
szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog
gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem
tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
E-számla
Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön
a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.
Árak
Az árak Ft-ban értendők, tartalmazzák a 27%-os áfát. Nem zárható ki annak a lehetősége,
hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a
már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és
megrendelés érkezett az Árura, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF
„Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
0 Ft-os ár,
kedvezménnyel csökkentett, de a helyes eredeti ár mellett szereplő helyes
kedvezményszázalékhoz képest tévesen feltüntetett ár (pl.: az 1000 Ft-os Áru esetén
a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett a helyes 800 Ft helyett a hibás számítás
alapján, nem a százalékos mértéknek megfelelően csökkentett, helytelenül 500 Ft-ért
kínált Áru).
Nyilvánvalóan hibás árnak minősül a fentieken kívül az az ár, melynek hibás voltát a
fogyasztó az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel maga
is felismerhetett, figyelembe véve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló
2008. évi XLVII. törvény 4. § (1) bekezdésében foglalt fogyasztói magatartást.
Ilyen hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő
megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy
megrendeli valós áron az Árut vagy nem él ezzel a lehetőséggel, amely esetben a Felek
között nem jön létre szerződés.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt
vagy az Eladó, vagy az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók
részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem
megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi
elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
írásban az alábbi email címen keresztül: pinkfashion.hu@gmail.com
Írásban postai úton: 4800 Vásárosnamény, Szőlőskert út 27
A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igényét az Eladó nem az
Fgytv. fogyasztói panasz kezelésére vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint
köteles intézni.
A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás
érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő
forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem
megszüntetésére irányuló kifogása, - a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási
igény kivételével - szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt az Eladó azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a
fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz
esetén helyben a fogyasztónak átadja, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30
napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az
érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell
az alábbiakat:
a. a fogyasztó neve, lakcíme, vagy elektronikus levelezési címe,
b. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó
aláírása,
f. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma, és
h. az arra vonatkozó figyelmeztetést, hogy ha a fogyasztó a jegyzőkönyv felvétele során
az a. és c. pontban foglalt adatokat nem adja meg, vagy a jegyzőkönyv aláírását
megtagadja, az Eladó a szóbeli panasz elintézése során az írásbeli panaszra
vonatkozó válaszadási előírások alkalmazását mellőzi
Ha a fogyasztó a szóbeli panasz közlése során a fenti a) és c) pontjában foglalt adatokat
nem adja meg, vagy a jegyzőkönyv aláírását megtagadja, a vállalkozás nem köteles a
szóbeli panasz elintézése során az írásbeli panaszra vonatkozó válaszadási előírások
szerint eljárni.
Az írásbeli panaszt az Eladó - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa
eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban
érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A
panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén az
Eladó köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint
– mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak
tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye, tartózkodási
helye vagy székhelye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes
elérhetőségét, valamint levelezési címét, valamint hogy az Eladó tett-e általános alávetési
nyilatkozatot.
Ha az Eladó az írásbeli panasz bejelentésére elektronikus felületet, űrlapot biztosít, köteles a
fogyasztó által megadott elektronikus levelezési címen az írásbeli panasz beérkezését
haladéktalanul visszaigazolni.
Az Eladó a szóbeli panaszról felvett jegyzőkönyvet vagy az írásbeli panaszt, továbbá a
panaszra adott érdemi válaszának másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt
az ellenőrző hatóság felhívására bemutatni.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a
tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó
fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint
illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a
fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek
elérhetősége itt található:
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
E-mail: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu
Telefonszám: (1) 450-2598
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Illetékesség: Budapest főváros területe
Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1072 Budapest, Nagy Diófa u.10-12.
E-mail: fogyved@pest.gov.hu
Telefonszám: 06 1 459 4843
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedel
mi-foosztaly
Illetékesség: Pest Vármegye
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 189.
E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
Telefonszám: 06 76 795 710
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-
kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Bács-Kiskun vármegye
Baranya Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
Levelezési cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
E-mail: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu
Telefonszám: 06 72 795 398
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Baranya vármegye
Békés Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
E-mail: fogyved@bekes.gov.hu
Telefonszám: +36 66 546 150
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Békés vármegye
Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3527 Miskolc, József Attila u 20.
E-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu
Telefonszám: 06 46 795 779
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-
zemplen/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi
Illetékesség: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Levelezési cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
Telefonszám: 06 62 680 532
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-
csanad/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
E-mail: fogyved@fejer.gov.hu
Telefonszám: +36 22 501 751
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9022 Győr, Türr István utca. 7.
E-mail: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu
Telefonszám: +36 96 795 950
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-
sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
Levelezési cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
E-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu
Telefonszám: 06 52 533 924
Fax: 06 52 504 105
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-
bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Hajdú-Bihar vármegye
Heves Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.
Levelezési cím: 3301 Eger, Pf. 216.
E-mail: fogyved@heves.gov.hu
Telefonszám: 06 (36) 515-469
Fax: 06 (36) 516-040
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu
Telefonszám: 56/795-165
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-
szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi
Illetékesség: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2.
E-mail: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu
Telefonszám: (34) 309-303
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-
esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es
Illetékesség: Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3100 Salgótarján, Karancs út 54.
E-mail: fogyved@nograd.gov.hu
Telefonszám: 06 32 511 116
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Nógrád vármegye
Somogy Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2.
E-mail: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu
Telefonszám: 06 82 510 868
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Levelezési cím: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77.
E-mail: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu
Telefonszám: 06 42 500 694
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-
bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es
Illetékesség: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
E-mail: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu
Telefonszám: (74) 795-385
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Tolna vármegye
Vas Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.
Levelezési cím: 9702 Szombathely, Pf. 24.
E-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu
Telefonszám: +36/70-705-1435
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Vas vármegye
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
Levelezési cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
E-mail: fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu
Telefonszám: +36 88 550 510
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/szervezet/kozlekedes
i-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Veszprém vármegye
Zala Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
Levelezési cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
E-mail: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu
Telefonszám: +36 92 510 530
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Zala vármegye
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye,
tartózkodási helye vagy székhelye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt
Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a
fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást
személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján
online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek
keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat
megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a
2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i
524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás
a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani
köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított
képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a
vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt
venni a meghallgatáson.
Az Eladó nem tett békéltető testületnél általános alávetési nyilatkozatot.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest
Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-091
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62/549-392
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-
Szatmár-Bereg vármegye
Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710, +36 52 500 745
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye
Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: panaszrendezes.hu
Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak
minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében
eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház,
lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval
kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az
eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további
pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó
jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
Az Áruk lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál szereplő
leírásokban adunk tájékoztatást.
Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van
az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző
oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra
lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok
pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra,
illetve szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy
a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát
eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vevő véglegesítette
rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül
kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a
megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vevő az
Eladó felé.
A honlap használata
A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.
Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között.
A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb
tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről,
akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről
részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van
szüksége, úgy az Eladó adatai között rögzített email címen vagy telefonszámon szíveskedjen
felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.
A rendelés menete
Mind a termékkategóriáknál feltüntetett termék, mind a termékleírás alatt megtalálható a
„kosár”, lehetővé téve a megvásárolni kívánt mennyiség megadását és vásárlói kosárba
helyezését. A kosár tartalmának megtekintésére a Webáruház jobb felső sarkában elhelyezett
ikonra történő kattintással van lehetőség.
A kosár jelre kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.
A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti.
Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből
milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek
legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség
van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba
helyezni, válassza a „TOVÁBB VÁSÁROLOK” gombot Ha minden rendben van és a
megrendelés mellett döntött akkor a „MEGRENDELÉS LEADÁSA” gombot
megnyomva véglegesítheti a megrendelését.
Választhat személyes átvételt és házhozszállítást, az áruk ellenértékét kizárólag forintban
előre utalással, bankkártyás fizetéssel, vagy utánvéttel tudja rendezni.
Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus
válaszüzenetet, mely igazolja, hogy rendszerünkbe beérkezett a megrendelése. Amennyiben
nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye
fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az ügyfélszolgálati elérhetőségeken.
Vállalkozásunk a megadott telefonszámon a megrendelés teljesítésének visszaigazolásához
további megerősítést kérhet annak igazolására, hogy a megrendelést valóban a
megrendelőlap kitöltője kérelmezte.
A Fogyasztó által elküldött megrendelés írásbeli elfogadásával a Fogyasztó és az Eladó
között a szerződés létrejön. A Megrendelés leadása gomb megnyomásával a Fogyasztót
fizetési kötelezettség terheli, melynek teljesítését a megrendeléskor választott módon köteles
végrehajtani.
Telefonon és e-mailben leadott megrendelést nem áll módunkban elfogadni.
Fizetési módok
Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését,
akkor az azzal egyidőben megkapott díjbekérő tartalmazza a
bankszámlaszámunkat(PINK FASHION LUX KFT.-
Számlaszám: 11744065-24472650)és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell
az átutalás megjegyzés/közlemény rovatában. Az átutalás bankszámlánkon történő
jóváírását követően adjuk át a terméket kiszállításra a futárszolgálatnak.
Bankkártyával történő fizetés: A kényelmes és biztonságos fizetést a STRIPE
biztosítja (A Stripe is egy globális technológiai cég, mely pénzügyi infrastruktúrát épít
és biztosít az internet világában. A Stripe egy ír-amerikai pénzügyi szolgáltatási
technológiai vállalat, amely fizetéskezelő szoftvereket és API-kat hoz létre az online
kereskedőknek, előfizetést kínáló cégeknek, szoftver platformoknak és online
piacoknak. Sokban hasonlít a PayPalhoz. Tulajdonképpen ez is egy bankfüggetlen
fizetési elfogadó rendszer, ahol mindegy melyik banknál van számlád, a weboldalon
történő fizetéseket a számládra továbbítja., amely a Magyar Nemzeti Bank felügyelete
alatt álló intézmény.
A Stripe a következő kártyás fizetési módokat fogadja el magyar cégek esetében:³
* Visa
* Mastercard
* Maestro
* American Express
* ApplePay
* GooglePay
Engedély száma: H-EN-I-1064/2013. A Stripe rendelkezik a bankkártya társaságok
által megkövetelt PCI DSS tanúsítvánnyal, így jogosult bankkártya adatokat kezelni. A
Vásárló elfogadja, hogy az Eladó a pénzügyi teljesítés igazolása érdekében átadja a
Vásárló adatait a STRIPE részére. A bankkártyával történő fizetés esetén Önt
átirányítjuk a szolgáltató oldalára, kártya adatai és a pénzügyi tranzakció adatai a
Szolgáltató részére nem hozzáférhetőek.
Utánvéttel történő fizetés: Utánvéttel történő fizetés esetén a szállítási adatait átadjuk
a kiszállítást végző csomagküldő szolgálatnak, amely az Eladó nevében jogosult
átvenni az áruk utánvéttel (ha felmerül szállítási költség) megnövelt ellenértékét. A
fizetést készpénzben és bankkártyával is teljesítheti.
Átvételi módok, átvételi díjak
GLS futárszolgálat
Az Árut a GLS futárszolgálat szállítja ki.
Bővebb információt itt talál: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok
1-2 munkanap Magyarországon belüli szállítás esetén
Ára: Házhozszállítás előre utalással:1490Ft
Házhozszállítás utánvéttel:990Ft
Ha Ön a FoxPost csomagautomata szolgáltatását választotta, akkor a csomagját az Ön által
kiválasztott telepített csomagautomata helyszínén veheti át. Ha a csomag beérkezett a
csomagautomatába, akkor telefonjára értesítés érkezik egy kóddal, mely a csomagjához
tartozó nyitókód.
FOXPOST: 3-4 munkanapon belül szállit.
Foxpost csomagautomata:1200Ft
MPL futárszolgálat
Kényelmes és egyszerű csomagátvételi lehetőség. Fizethet bankkártyával vagy készpénzzel.
A kézbesítést kérheti lakcímére, vagy akár munkahelyére. Országos lefedettség.
Kétszeri kézbesítési kísérlet MPL Üzleti csomag esetén, amelyet az alapdíj tartalmaz.
Bővebb info: https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites
Ára: 1990 Ft
További költségek a szállítási díjon felül: kezelési költség: 790 HUF
Teljesítési határidő
A fogyasztónak minősülő Vevő esetén, a Felek eltérő megállapodásának hiányában, az Eladó
a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül
köteles a Vevő rendelkezésére bocsátani az Árut.
A fentiek alapján a megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés
visszaigazolásától számított legfeljebb 2 nap. Az ettől esetlegesen eltérő (de 30 napnál nem
hosszabb) teljesítési határidőről az Eladó az egyes szállítási módoknál ad tájékoztatást.
Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény szerint eljárni az Eladóval szemben.
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt Árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide
nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy az Áru nem kereste jelzéssel
érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási
költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának
kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt
az esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru esetén Vevő a tagállama szerinti pénznemben
utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem
kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben az Áru ára
nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vevőt.
Fogyasztói tájékoztató
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása
vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek
nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli
elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) Áru adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) az Árunak,
ab) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az
utoljára szolgáltatott Árunak,
ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy
darabnak,
ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban
meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése
előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő
ajánlati kötöttséget megszünteti.
Amennyiben Eladó az elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről
(különösen a Korm. rendelet 22. §-ában foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti
nyilatkozat-mintáról nem tájékoztatta a fogyasztót, a fentiekben írt elállási határidő 12
hónappal meghosszabbodik. Amennyiben az Eladó az elállási határidő lejártát követő 12
hónapon belül megadta a fogyasztónak az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos
tájékoztatást, az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől
számított 14. napon jár le.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet itt érhető el.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával
gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó
nyilatkozatát határidőn belül elküldi.
Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási
nyilatkozatot elküldeni határidőn belül.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban
gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus
adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a
teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a
figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az
Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal
megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a
visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen
többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott
bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t
felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn
visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az
Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a
kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
Az Áru visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
köteles az Árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon
belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott
személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut
a határidő lejárta előtt elküldi.
Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése
A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az Árut az Eladó címére kell
visszaküldeni. Amennyiben az Eladó az Árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a
vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel
egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését
követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás
nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig
teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által
arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt
teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon
megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés
megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll
módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a
45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a. a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési
kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet
hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a
fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint
a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
b. olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott
határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak;
d. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;
e. olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (Figyelmeztetjük Önt,
hogy olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, az Áru jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat az elállási
jog elvesztését eredményezi.);
f. olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más Áruval;
g. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által
nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az
adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés
teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett
kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok
elvégzése céljából;
i. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a
csomagolást felbontotta;
j. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó
e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a
teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás
visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra,
kellékszavatosságra, jótállásra vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerződésekre
vonatkozóan
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet
figyelembevételével készült
A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a
fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben szerepelnek.
A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés esetében
A szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés keretében
eladott áruk esetében
Az Árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.)
Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező Árunak
meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek,
típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással,
kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel
alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a
fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és
amelyet az Eladó elfogadott
rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati
útmutatóval - ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési
utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást - és
biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön - továbbá- a szerződés tárgyát
képező Árunak
alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú Áru esetén
jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó
magatartási kódex előír
rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,
minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a
kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -
, amely azonos típusú Áru esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak
képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy az Áru konkrét
tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy címkén tett -
kijelentését
rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal
- ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást - és
meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,
modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett Áru tulajdonságainak,
leírásának.
Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy
a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie
a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon
helyesbítették vagy
a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése
Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad,
feltéve, hogy
a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt az Eladó végezte el,
vagy az Eladó felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe
helyezés az Eladó által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési
utasítások hiányosságainak következménye.
Ha az adásvételi szerződés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe
helyezés az Eladó felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által
befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel az áru digitális tartalommal kapcsolatos hibájáért,
amennyiben a hiba két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az
áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy két évet meghaladó időtartamú folyamatos
szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik
felismerhetővé.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021
(VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől
is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru
teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének
időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével
összeegyeztethetetlen.
Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés
lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe
véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a
szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben
vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
o az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
o ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé,
amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé
válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre
vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és
a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,
illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
az Eladó megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét
ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru
szerződésszerűvé tételét
a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi
szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott
jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést,
az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához
igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a
teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Általánosan érvényesülő szabály, hogy:
az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az
áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe
helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában
foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru
üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek
viselését.
Az Áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az
időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az Árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás
rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a
Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen
megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az
Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal
gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott
részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának
feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében
szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is
megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek
megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés
alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut
és
az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru
vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését
alátámasztó igazolást átvette.
Az Eladó a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni,
és annak másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell
bocsátania.
Ha az Eladó vállalkozás a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak
bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül,
igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon
belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor
az Eladó a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható
időtartamáról.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított hat hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
már nem érvényesítheti.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő az Árut
rendeltetésszerűen nem tudja használni.
Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény
elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás
következményeként új hiba keletkezik.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles
bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Kellékszavatosság időtartama 2 év.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági igényt vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül az Áru hibásnak?
Az áru akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban
együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba
a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
nem rendeltetésszerű használatból vagy helytelen ápolásból, tárolásból eredő
meghibásodása,
külső sérülésekből bekövetkező szándékos vagy akár véletlenszerű sérülése, házilagos
javítása
A cipőfűző elhasználódása, vagy egy dísz, strassz sérülése jelentéktelen hibának minősülhet,
mely esetekben, álláspontunk szerint, elállásnak helye nincs! A cipőfűző napi használat során,
idővel rojtozódhat és elszakadhat, ezért kérjük, időben cserélje!
Jótállás
Eladó nem forgalmaz jótállás köteles terméket, az általa forgalmazott termékekre nem terjed
ki az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.)
Korm. rendelet hatálya.
Eladó nem forgalmaz jótállás köteles terméket, az általa forgalmazott termékekre nem terjed
ki az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.)
Korm. rendelet hatálya.
Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra,
kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő Vevők
esetében
Kellékszavatossági jogok általános szabályai
Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági
igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő
is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési
határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.
Termékszavatosság és Jótállás
A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet
meg.
Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő vásárlókra is kiterjedő gyártói
jótállást biztosít, azt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.
A mikro-, kis- és középvállalkozásokra vonatkozó külön szabályok
A jelen részben foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró, a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról
szóló törvény szerinti mikro-, kis- és középvállalkozásokra (továbbiakban: KKV) irányadó.
Kellékszavatosság KKV-k esetében
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől
számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni.
Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől
is elállhat.
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Ön igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A
teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Ön köteles bizonyítani, hogy az
általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság a KKV-k esetében
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági igényt vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban
együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető vagy
az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Adatkezelés
Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat, amelyben részletesen ismertetjük az EU
Általános Adatvédelmi rendeletének megfelelő adatkezelési gyakorlatunkat, illetve a
fogyasztók személyes adatainak védelméhez fűződő jogait és lehetőségeit.
Egyéb rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V.
törvény), valamint az alább felsorolt jogszabályok rendelkezései az irányadóak:
Magyarország Alaptörvénye
az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet (2016. április 27.) a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen
adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről;
(GDPR)
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény (Infotv.)
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)
Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.)
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.)
Korm. Rendelet rendelkezései az irányadók.