0

50 000 Ft-tól ingyenes szállítás

Általános szerződési feltételek

Kérjük, mielőtt megrendelését elküldené, az alábbi vásárlási feltételeket szíveskedjen

alaposan átolvasni:

Jelen ÁSZF a www.brandfashion.hu domain néven, üzemeltető által (ld. lentebb) nyújtott

Webáruház szolgáltatásra terjed ki, és az üzemeltetést végző Vállalkozás (a továbbiakban:

Eladó), valamint a Webáruház látogatója, és vásárlója jogait és kötelezettségeit szabályozza.

Vásárló jelen szerződésben: A Webáruházban meghirdetett termékek megvásárlását

megrendelés útján kezdeményező természetes személy, aki a fogyasztó és a vállalkozás

közötti szerződések részletes szabályairól szóló45/2014. Kormányrendelet értelmében

fogyasztónak minősül.


Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: PinkFashion Lux Kft

Székhely: 4800 Vásárosnamény, Orbán Balázs körút 12. C épület. 3/11

Levelezési cím: 4800 Vásárosnamény, Szőlőskert út 27

Nyilvántartásba vevő hatóság: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: Cg.15-09-071272

Adószám: 13899927-2-15

Képviselő: Kiss Ágnes Tímea

Telefonszám: 06303533130

E-mail: pinkfashion.hu@gmail.com

Honlap: www.brandfashion.hu

Bankszámlaszám: 11744065-24472650


Tárhelyszolgáltató adatai

Cégnév: Menyhért Gábor EV

Székhely: 4900 Fehérgyarmat, Táncsis M. utca 4.

Ügyfélszolgálat: 06-30-955-2222

Ügyfélszolgálati e-mail cím: info@makeweb.hu

A Szolgáltató végzi a WEBSHOP karbantartását, továbbá a honlap és az ahhoz kapcsolódó

adatok tárolásához szükséges tárhely biztosítását.


Fogalmak

Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt ingó dolog, ideértve a

digitális elemeket tartalmazó árut

Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális

szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett

digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit

Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró

természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális

szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse

Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó

importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének

vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel

Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális

szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel,

amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális

szolgáltatásokat általában együtt használják

Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális

szolgáltatás azon képessége, hogy - átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon

működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális

tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével

létrejövő adásvételi szerződés

Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a

vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető

módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok

változatlan formában történő megjelenítését

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a

felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére.

Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a

sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az

internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés

szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a

felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése

érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő

eszközt alkalmaznak


Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró

személy

Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Eladó: A Honlapon keresztül ajánlattételi felhívást tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:

fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő

teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként

vállal, valamint

2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.


Vonatkozó jogszabályok


A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi

jogszabályok vonatkoznak:

 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az

információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező

jótállásról

 10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek

körének meghatározásáról

 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések

részletes szabályairól   

 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés

keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének

eljárási szabályairól

 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról

 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az

információszabadságról

 AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018.

február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési

helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a


megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és

az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

 AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016.

április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében

történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK

rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

 A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom

szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes

szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet


Az ÁSZF hatálya

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok

rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)

határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető

jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a

szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog

gyakorlásának feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem

tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.


A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.


E-számla

Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön

a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.


Árak

Az árak Ft-ban értendők, tartalmazzák a 27%-os áfát. Nem zárható ki annak a lehetősége,

hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a

már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és

megrendelés érkezett az Árura, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF

„Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.


Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:


 0 Ft-os ár,

 kedvezménnyel csökkentett, de a helyes eredeti ár mellett szereplő helyes

kedvezményszázalékhoz képest tévesen feltüntetett ár (pl.: az 1000 Ft-os Áru esetén

a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett a helyes 800 Ft helyett a hibás számítás

alapján, nem a százalékos mértéknek megfelelően csökkentett, helytelenül 500 Ft-ért

kínált Áru).

Nyilvánvalóan hibás árnak minősül a fentieken kívül az az ár, melynek hibás voltát a

fogyasztó az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel maga

is felismerhetett, figyelembe véve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló

2008. évi XLVII. törvény 4. § (1) bekezdésében foglalt fogyasztói magatartást.

Ilyen hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő

megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy

megrendeli valós áron az Árut vagy nem él ezzel a lehetőséggel, amely esetben a Felek

között nem jön létre szerződés.


Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek


A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt

vagy az Eladó, vagy az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók

részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,

tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem

megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi

elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:

 írásban az alábbi email címen keresztül: pinkfashion.hu@gmail.com

 Írásban postai úton: 4800 Vásárosnamény, Szőlőskert út 27


A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igényét az Eladó nem az

Fgytv. fogyasztói panasz kezelésére vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint

köteles intézni.

A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás

érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő

forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,

tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem

megszüntetésére irányuló kifogása, - a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási

igény kivételével - szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

A szóbeli panaszt az Eladó azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a

fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem

lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul

jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz

esetén helyben a fogyasztónak átadja, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési

szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30


napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az

érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell

az alábbiakat:

a. a fogyasztó neve, lakcíme, vagy elektronikus levelezési címe,

b. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

c. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,

dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

d. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,

amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

e. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési

szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó

aláírása,

f. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

g. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt

szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma, és

h. az arra vonatkozó figyelmeztetést, hogy ha a fogyasztó a jegyzőkönyv felvétele során

az a. és c. pontban foglalt adatokat nem adja meg, vagy a jegyzőkönyv aláírását

megtagadja, az Eladó a szóbeli panasz elintézése során az írásbeli panaszra

vonatkozó válaszadási előírások alkalmazását mellőzi

Ha a fogyasztó a szóbeli panasz közlése során a fenti a) és c) pontjában foglalt adatokat

nem adja meg, vagy a jegyzőkönyv aláírását megtagadja, a vállalkozás nem köteles a

szóbeli panasz elintézése során az írásbeli panaszra vonatkozó válaszadási előírások

szerint eljárni.


Az írásbeli panaszt az Eladó - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa

eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban

érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A

panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén az

Eladó köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint

– mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak

tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye, tartózkodási

helye vagy székhelye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes

elérhetőségét, valamint levelezési címét, valamint hogy az Eladó tett-e általános alávetési

nyilatkozatot.


Ha az Eladó az írásbeli panasz bejelentésére elektronikus felületet, űrlapot biztosít, köteles a

fogyasztó által megadott elektronikus levelezési címen az írásbeli panasz beérkezését

haladéktalanul visszaigazolni.

Az Eladó a szóbeli panaszról felvett jegyzőkönyvet vagy az írásbeli panaszt, továbbá a

panaszra adott érdemi válaszának másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt

az ellenőrző hatóság felhívására bemutatni.


Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a

tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a

fogyasztó számára:


Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó

fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint

illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a

fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a

fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek

elérhetősége itt található:

Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály

Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.

E-mail: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu

Telefonszám: (1) 450-2598

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly

Illetékesség: Budapest főváros területe

Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály

Cím: 1072 Budapest, Nagy Diófa u.10-12.

E-mail: fogyved@pest.gov.hu

Telefonszám: 06 1 459 4843

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedel

mi-foosztaly

Illetékesség: Pest Vármegye

Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.

Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 189.

E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu

Telefonszám: 06 76 795 710

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-

kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Illetékesség: Bács-Kiskun vármegye

Baranya Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.

Levelezési cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.

E-mail: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu

Telefonszám: 06 72 795 398

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-

muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Illetékesség: Baranya vármegye

Békés Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.

Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.

E-mail: fogyved@bekes.gov.hu

Telefonszám: +36 66 546 150

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-

muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi


Illetékesség: Békés vármegye

Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 3527 Miskolc, József Attila u 20.

E-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu

Telefonszám: 06 46 795 779

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-

zemplen/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi

Illetékesség: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye

Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.

Levelezési cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.

E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu

Telefonszám: 06 62 680 532

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-

csanad/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Illetékesség: Csongrád-Csanád vármegye

Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.

E-mail: fogyved@fejer.gov.hu

Telefonszám: +36 22 501 751

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-

muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Illetékesség: Fejér vármegye

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 9022 Győr, Türr István utca. 7.

E-mail: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu

Telefonszám: +36 96 795 950

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-

sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Illetékesség: Győr-Moson-Sopron vármegye

Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.

Levelezési cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.

E-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu

Telefonszám: 06 52 533 924

Fax: 06 52 504 105

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-

bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Illetékesség: Hajdú-Bihar vármegye

Heves Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.

Levelezési cím: 3301 Eger, Pf. 216.

E-mail: fogyved@heves.gov.hu

Telefonszám: 06 (36) 515-469

Fax: 06 (36) 516-040

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-

muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi


Illetékesség: Heves vármegye

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.

E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu

Telefonszám: 56/795-165

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-

szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi

Illetékesség: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye

Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2.

E-mail: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu

Telefonszám: (34) 309-303

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-

esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es

Illetékesség: Komárom-Esztergom vármegye

Nógrád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 3100 Salgótarján, Karancs út 54.

E-mail: fogyved@nograd.gov.hu

Telefonszám: 06 32 511 116

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-

muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Illetékesség: Nógrád vármegye

Somogy Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2.

E-mail: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu

Telefonszám: 06 82 510 868

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-

muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Illetékesség: Somogy vármegye

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.

Levelezési cím: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77.

E-mail: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu

Telefonszám: 06 42 500 694

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-

bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es

Illetékesség: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Tolna Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.

E-mail: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu

Telefonszám: (74) 795-385

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-

muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Illetékesség: Tolna vármegye

Vas Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.

Levelezési cím: 9702 Szombathely, Pf. 24.


E-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu

Telefonszám: +36/70-705-1435

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-

muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Illetékesség: Vas vármegye

Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.

Levelezési cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.

E-mail: fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu

Telefonszám: +36 88 550 510

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/szervezet/kozlekedes

i-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Illetékesség: Veszprém vármegye

Zala Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.

Levelezési cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.

E-mail: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu

Telefonszám: +36 92 510 530

Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-

muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Illetékesség: Zala vármegye


Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti

érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.

törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései

szerint.


Békéltető testületi eljárás

Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye,

tartózkodási helye vagy székhelye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt

Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a

fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást

személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján

online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek

keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat

megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a

2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i

524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás

a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani


köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított

képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a

vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt

venni a meghallgatáson.

Az Eladó nem tett békéltető testületnél általános alávetési nyilatkozatot.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu


Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Budapesti Békéltető Testület

Székhely: Budapest

Illetékességi terület: Budapest

Elérhetőség:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.

Telefonszám: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: bekeltet.bkik.hu

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Pécs

Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

Elérhetőség:

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: baranyabekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Miskolc

Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

Elérhetőség:

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám: 06-46-501-091

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Szeged

Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye

Elérhetőség:

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62/549-392

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

Honlap: bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Székesfehérvár


Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

Elérhetőség:

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Győr

Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

Elérhetőség:

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Honlap: bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Debrecen

Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-

Szatmár-Bereg vármegye

Elérhetőség:

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710, +36 52 500 745

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: hbmbekeltetes.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Budapest

Illetékességi terület: Pest Vármegye

Elérhetőség:

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.

Telefonszám: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: panaszrendezes.hu


Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén

A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak

minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében

eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház,

lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval

kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az

eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.


Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további

pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó

jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról

szóló törvény szerinti magatartási kódexe.


Az Áruk lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál szereplő

leírásokban adunk tájékoztatást.

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van

az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző

oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra

lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok

pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra,

illetve szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy

a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát

eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vevő véglegesítette

rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül

kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a

megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vevő az

Eladó felé.


A honlap használata

A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között.

A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb

tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről,

akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről

részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van

szüksége, úgy az Eladó adatai között rögzített email címen vagy telefonszámon szíveskedjen

felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

A rendelés menete

Mind a termékkategóriáknál feltüntetett termék, mind a termékleírás alatt megtalálható a

„kosár”, lehetővé téve a megvásárolni kívánt mennyiség megadását és vásárlói kosárba

helyezését. A kosár tartalmának megtekintésére a Webáruház jobb felső sarkában elhelyezett

ikonra történő kattintással van lehetőség.


 A kosár jelre kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.


 A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti.

Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből

milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek

legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség

van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba

helyezni, válassza a „TOVÁBB VÁSÁROLOK” gombot Ha minden rendben van és a

megrendelés mellett döntött akkor a „MEGRENDELÉS LEADÁSA” gombot

megnyomva véglegesítheti a megrendelését.

Választhat személyes átvételt és házhozszállítást, az áruk ellenértékét kizárólag forintban

előre utalással, bankkártyás fizetéssel, vagy utánvéttel tudja rendezni.

Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus

válaszüzenetet, mely igazolja, hogy rendszerünkbe beérkezett a megrendelése. Amennyiben

nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye

fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az ügyfélszolgálati elérhetőségeken.

Vállalkozásunk a megadott telefonszámon a megrendelés teljesítésének visszaigazolásához

további megerősítést kérhet annak igazolására, hogy a megrendelést valóban a

megrendelőlap kitöltője kérelmezte.

A Fogyasztó által elküldött megrendelés írásbeli elfogadásával a Fogyasztó és az Eladó

között a szerződés létrejön. A Megrendelés leadása gomb megnyomásával a Fogyasztót

fizetési kötelezettség terheli, melynek teljesítését a megrendeléskor választott módon köteles

végrehajtani.

Telefonon és e-mailben leadott megrendelést nem áll módunkban elfogadni.

Fizetési módok

 Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését,

akkor az azzal egyidőben megkapott díjbekérő tartalmazza a

bankszámlaszámunkat(PINK FASHION LUX KFT.-

Számlaszám: 11744065-24472650)és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell

az átutalás megjegyzés/közlemény rovatában. Az átutalás bankszámlánkon történő

jóváírását követően adjuk át a terméket kiszállításra a futárszolgálatnak.

 Bankkártyával történő fizetés: A kényelmes és biztonságos fizetést a STRIPE

biztosítja (A Stripe is egy globális technológiai cég, mely pénzügyi infrastruktúrát épít

és biztosít az internet világában. A Stripe egy ír-amerikai pénzügyi szolgáltatási

technológiai vállalat, amely fizetéskezelő szoftvereket és API-kat hoz létre az online

kereskedőknek, előfizetést kínáló cégeknek, szoftver platformoknak és online

piacoknak. Sokban hasonlít a PayPalhoz. Tulajdonképpen ez is egy bankfüggetlen

fizetési elfogadó rendszer, ahol mindegy melyik banknál van számlád, a weboldalon

történő fizetéseket a számládra továbbítja., amely a Magyar Nemzeti Bank felügyelete


alatt álló intézmény.

A Stripe a következő kártyás fizetési módokat fogadja el magyar cégek esetében:³

* Visa

* Mastercard

* Maestro

* American Express

* ApplePay

* GooglePay

Engedély száma: H-EN-I-1064/2013. A Stripe rendelkezik a bankkártya társaságok

által megkövetelt PCI DSS tanúsítvánnyal, így jogosult bankkártya adatokat kezelni. A

Vásárló elfogadja, hogy az Eladó a pénzügyi teljesítés igazolása érdekében átadja a

Vásárló adatait a STRIPE részére. A bankkártyával történő fizetés esetén Önt

átirányítjuk a szolgáltató oldalára, kártya adatai és a pénzügyi tranzakció adatai a

Szolgáltató részére nem hozzáférhetőek.


 Utánvéttel történő fizetés: Utánvéttel történő fizetés esetén a szállítási adatait átadjuk

a kiszállítást végző csomagküldő szolgálatnak, amely az Eladó nevében jogosult

átvenni az áruk utánvéttel (ha felmerül szállítási költség) megnövelt ellenértékét. A

fizetést készpénzben és bankkártyával is teljesítheti.


Átvételi módok, átvételi díjak

GLS futárszolgálat

Az Árut a GLS futárszolgálat szállítja ki.

Bővebb információt itt talál: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok

1-2 munkanap Magyarországon belüli szállítás esetén

Ára: Házhozszállítás előre utalással:1490Ft

Házhozszállítás utánvéttel:990Ft

Ha Ön a FoxPost csomagautomata szolgáltatását választotta, akkor a csomagját az Ön által

kiválasztott telepített csomagautomata helyszínén veheti át. Ha a csomag beérkezett a

csomagautomatába, akkor telefonjára értesítés érkezik egy kóddal, mely a csomagjához

tartozó nyitókód.

FOXPOST: 3-4 munkanapon belül szállit.

Foxpost csomagautomata:1200Ft


MPL futárszolgálat

Kényelmes és egyszerű csomagátvételi lehetőség. Fizethet bankkártyával vagy készpénzzel.

A kézbesítést kérheti lakcímére, vagy akár munkahelyére. Országos lefedettség.


Kétszeri kézbesítési kísérlet MPL Üzleti csomag esetén, amelyet az alapdíj tartalmaz.

Bővebb info: https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites

Ára: 1990 Ft

További költségek a szállítási díjon felül: kezelési költség: 790 HUF 


Teljesítési határidő

A fogyasztónak minősülő Vevő esetén, a Felek eltérő megállapodásának hiányában, az Eladó

a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül

köteles a Vevő rendelkezésére bocsátani az Árut.

A fentiek alapján a megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés

visszaigazolásától számított legfeljebb 2 nap. Az ettől esetlegesen eltérő (de 30 napnál nem

hosszabb) teljesítési határidőről az Eladó az egyes szállítási módoknál ad tájékoztatást.

Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.

törvény szerint eljárni az Eladóval szemben.


Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt Árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide

nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy az Áru nem kereste jelzéssel

érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási

költségek előre történő megfizetéséhez köti.

Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának

kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt

az esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru esetén Vevő a tagállama szerinti pénznemben

utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem

kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben az Áru ára

nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vevőt.


Fogyasztói tájékoztató

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása

vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek

nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli


elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

a) Áru adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) az Árunak,

ab) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az

utoljára szolgáltatott Árunak,

ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy

darabnak,

ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első

szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének

napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban

meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja

közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése

előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő

ajánlati kötöttséget megszünteti.

Amennyiben Eladó az elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről

(különösen a Korm. rendelet 22. §-ában foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti

nyilatkozat-mintáról nem tájékoztatta a fogyasztót, a fentiekben írt elállási határidő 12

hónappal meghosszabbodik. Amennyiben az Eladó az elállási határidő lejártát követő 12

hónapon belül megadta a fogyasztónak az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos

tájékoztatást, az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől

számított 14. napon jár le.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)

Korm. rendelet itt érhető el.


Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó

egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával

gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó

nyilatkozatát határidőn belül elküldi.

Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási

nyilatkozatot elküldeni határidőn belül.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban

gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus

adathordozón visszaigazolni. 


Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,

az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül

visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a

teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a

figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos

fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.


Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az

Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal

megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a

visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen

többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott

bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t

felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő

fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő

többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn

visszatérítési kötelezettségünk. 

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az

Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a

kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.


A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

Az Áru visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,

köteles az Árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon

belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott

személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut

a határidő lejárta előtt elküldi.

Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése

A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az Árut az Eladó címére kell

visszaküldeni. Amennyiben az Eladó az Árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a

vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel

egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését

követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás

nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig

teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által

arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt

teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon


megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés

megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll

módunkban átvenni.


Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához

szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.


Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a

45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a. a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési

kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet

hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a

fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint

a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;

b. olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac

vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott

határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c. olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy

kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a

fogyasztó személyére szabtak;

d. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;

e. olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai

okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (Figyelmeztetjük Önt,

hogy olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai

okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, az Áru jellegének,

tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat az elállási

jog elvesztését eredményezi.);

f. olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul

vegyül más Áruval;

g. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által

nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az

adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés

teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett

kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok

elvégzése céljából;

i. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver

példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a

csomagolást felbontotta;


j. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,

személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez

kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben

meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a

fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó

e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a

teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás

visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.


Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra,

kellékszavatosságra, jótállásra vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerződésekre

vonatkozóan

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése

felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet

figyelembevételével készült

A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a

fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben szerepelnek.


A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés esetében


A szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés keretében

eladott áruk esetében

Az Árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.)

Korm. rendeletben foglalt követelményeknek. 

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező Árunak

 meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek,

típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással,

kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel

 alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a

fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és

amelyet az Eladó elfogadott

 rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati

útmutatóval - ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési

utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást - és

 biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön - továbbá- a szerződés tárgyát

képező Árunak


 alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú Áru esetén

jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó

magatartási kódex előír

 rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,

minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a

kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -

, amely azonos típusú Áru esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak

képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy az Áru konkrét

tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy címkén tett -

kijelentését

 rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal

- ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást - és

 meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,

modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett Áru tulajdonságainak,

leírásának.

Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy

 a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie

 a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon

helyesbítették vagy

 a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.


Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése

Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad,

feltéve, hogy 

a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt az Eladó végezte el,

vagy az Eladó felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe

helyezés az Eladó által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom

vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési

utasítások hiányosságainak következménye.

Ha az adásvételi szerződés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe

helyezés az Eladó felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által

befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom

vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos

szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel az áru digitális tartalommal kapcsolatos hibájáért,

amennyiben a hiba két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az

áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy két évet meghaladó időtartamú folyamatos

szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik

felismerhetővé.


Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt

érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021

(VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény

teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan

többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy

igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől

is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön

viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru

teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének

időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével

összeegyeztethetetlen.

Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés

lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe

véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a

szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás

arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

 az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben

vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket

o az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét

o ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé,

amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé

válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre

vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és

a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,

illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

 az Eladó megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét

 ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru

szerződésszerűvé tételét

 a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi

szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy

 az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből

nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott

jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.


Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést,

az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához

igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a

teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Általánosan érvényesülő szabály, hogy:

 az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét

 ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az

áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe

helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában

foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru

üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek

viselését.

Az Áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az

időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az Árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás

rendelkezésére kell bocsátania.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a

Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen

megkapott áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az

Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal

gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott

részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának

feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében

szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is

megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek

megfelelő árukat tartsa meg.


Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés

alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

 a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut

és

 az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru

vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését

alátámasztó igazolást átvette.


Az Eladó a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni,

és annak másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell

bocsátania.


Ha az Eladó vállalkozás a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak

bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás

indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül,

igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon

belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor

az Eladó a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható

időtartamáról.


Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba

felfedezésétől számított hat hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a

szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait

már nem érvényesítheti.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő az Árut

rendeltetésszerűen nem tudja használni.

Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény

elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás

következményeként új hiba keletkezik.


Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba

közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a

vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles

bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Kellékszavatosság időtartama 2 év.


Termékszavatosság


Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági igényt vagy

termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül az Áru hibásnak?

Az áru akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi


követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő

tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven

belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban

együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba

a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha

bizonyítani tudja, hogy:

nem rendeltetésszerű használatból vagy helytelen ápolásból, tárolásból eredő

meghibásodása,

külső sérülésekből bekövetkező szándékos vagy akár véletlenszerű sérülése, házilagos

javítása

A cipőfűző elhasználódása, vagy egy dísz, strassz sérülése jelentéktelen hibának minősülhet,

mely esetekben, álláspontunk szerint, elállásnak helye nincs! A cipőfűző napi használat során,

idővel rojtozódhat és elszakadhat, ezért kérjük, időben cserélje!


Jótállás


Eladó nem forgalmaz jótállás köteles terméket, az általa forgalmazott termékekre nem terjed

ki az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.)

Korm. rendelet hatálya.


Eladó nem forgalmaz jótállás köteles terméket, az általa forgalmazott termékekre nem terjed

ki az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.)

Korm. rendelet hatálya.

Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra,

kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő Vevők

esetében

Kellékszavatossági jogok általános szabályai

Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági


igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény

teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan

többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy

igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő

is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön

viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési

határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.

Termékszavatosság és Jótállás

A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet

meg.

Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő vásárlókra is kiterjedő gyártói

jótállást biztosít, azt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.

A mikro-, kis- és középvállalkozásokra vonatkozó külön szabályok

A jelen részben foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti

tevékenysége körén kívül eljáró, a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról

szóló törvény szerinti mikro-, kis- és középvállalkozásokra (továbbiakban: KKV) irányadó.

Kellékszavatosság KKV-k esetében

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől

számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni.

Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési

határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény

teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan

többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy

igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől

is elállhat.

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba

közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Ön igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A

teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Ön köteles bizonyítani, hogy az

általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság a KKV-k esetében

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?


Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági igényt vagy

termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven

belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban

együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

 a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem

volt felismerhető vagy

 az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Adatkezelés

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat, amelyben részletesen ismertetjük az EU

Általános Adatvédelmi rendeletének megfelelő adatkezelési gyakorlatunkat, illetve a

fogyasztók személyes adatainak védelméhez fűződő jogait és lehetőségeit.

Egyéb rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V.

törvény), valamint az alább felsorolt jogszabályok rendelkezései az irányadóak:

Magyarország Alaptörvénye

az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet (2016. április 27.) a természetes

személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen

adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről;

(GDPR)

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.

törvény (Infotv.)

Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal

összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)

Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.)

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.)

Korm. Rendelet rendelkezései az irányadók.

Ne maradj le semmiröl!

Iratkozz fel
hírlevelünkre!

Az Adatkezelési tájékoztató tartalmát megismertem, a személyes adataim kezeléséhez az abban foglalt célok elérése érdekében önkéntesen hozzájárulok. Kijelentem, hogy ezen hozzájárulást önkéntesen, külső befolyás nélkül tettem meg.