Szavatosság


Szavatossági szabályok és a reklamáció intézésének szabályi

(a mindenkori hatályos Polgári Törvénykönyv, és a mindenkor hatályos szavatossági igények intézésének eljárási szabályairól szóló rendelet alapján). A szavatossági időtartamon belül szavatossági igény érvényesíthető, ha a  termék rendeltetésszerű használat, ápolás, tárolás stb. ellenére meghibásodik, s a hibáról bizonyítható, hogy a meghibásodást eredményező ok már az eladáskor is benne volt a termékben. Ha azonban a termék rendeltetésszerű viselet mellett elhasználódik, az alapvetően nem jogos ok a minőségi kifogásra. A vásárlást követő 6 hónapon belül ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a hiba gyártási eredetű. 

A szavatossági időtartam 2 év. Ez az időtartam két részre tagozódik.

Az eladást követő első hat hónapban bekövetkező meghibásodás esetén a törvény szerint automatikusan feltételezni kell, hogy hiba a termékben az eladáskor már benne volt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. Ha ezzel az eladó nem ért egyet, neki kell bizonyítani, hogy a meghibásodás később, a vásárló nem rendeltetésszerű használata miatt (vagy például természetes kopás következtében) keletkezett. Az első hat hónap után a kétéves időtartam végéig bejelentett reklámáció esetén, ha az eladó nem ért egyet a vásárló reklamációjával, a vásárlónak kell bizonyítani, hogy a meghibásodás oka már az  eladáskor benne volt a termékben. 

A szavatossági jogok 

Jogos reklamáció esetén a vásárló alapesetben kijavítást vagy kicserélését igényelhet. A vásárló választhat a két lehetőség közül, kivéve, ha választás az eladónak aránytalan többletköltséget jelentene. A második lépcsőben a vásárló az árleszállítás és elállás között választhat, de jelentéktelen hiba esetén az elállást nem igényelheti. Szintén a másik lépcsőhöz tartozik még az a lehetőség, hogy a vásárló a terméket kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja, ha a javítást a kereskedő nem, vagy nem megfelelő határidőn belül vállalta.  A szavatossági jogok második lépcsőjére például akkor lehet áttérni, ha kijavítást vagy kicserélést az eladó nem vállalja, azok nem valósíthatók meg, vagy ha érdekmúlás áll be. 

Nem képezheti jogos szavatossági kifogás tárgyát a lábbeli

                                                                        Általános tájékoztató

A szavatossági reklamáció csak a viselés során jelentkező rejtett anyag és/vagy gyártási hibákra vonatkozik. A külső mechanikai hatások, túlterhelés, kíméletlen használat, nem megfelelő tisztítás vagy méretválasztás , házilagos javítás illetve viselőjének sajátosságaiból eredményezhető károsodás nem tekinthető rejtett hibának és a szavatossági jogok elvesztését vonhatja maga után. A hatályos rendeletek alapján, minden olyan esetben, ha a hiba az áru értékének és használhatóságának csökkenése nélkül megjavítható, úgy a Vásárló csak abban az esetben kérheti javítás helyett a cserét vagy a vételár visszafizetését, ha az nem eredményez aránytalanul nagy többletköltséget a javításhoz képest a forgalmazó számára. 

Felhívjuk figyelmét, hogy piszkos, szennyezett, sáros, vizes terméket higiéniai okok miatt nem vehetünk át. Kérjük tiszta, száraz állapotban szíveskedjen a terméket reklamáció esetén visszahozni. 

A termékek méretprobléma vagy egyéb nem minőségi okok miatti cseréjére csak abban az esetben van lehetőség, ha a terméket még nem viselték, tehát az teljesen új állapotban van, illetve az eredeti címkével ellátva. 

A szavatosság nem terjed ki a termék azon hibáira, amelyekre az elad a vásárláskor felhívja a vevő figyelmét és ezeket a jelen vásárlói tájékoztató is tartalmazza. 

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy rendszeres tájékoztatást kapj aktuális akciókról, az új termékekről, különleges ajánlatokról!
© 2018 www.brandfashion.hu
powered byForweb - Webáruház készítés